The Challenge: War of The Worlds II - Joss Mooney

95 posts / 0 new
Last post

Joss = perfect specimen of a human. He's ridiculously gorgeous. It should be a crime. Great competitor on top of that. 

They've given him 3 chances and he's been a dud every single time. Plus now they got Rogan that is attractive like Joss with an actual personality I don't think they gonna call joss back anytime soon 

They've given him 3 chances and he's been a dud every single time. Plus now they got Rogan that is attractive like Joss with an actual personality I don't think they gonna call joss back anytime soon 

 

Not all of us care about his personality. If that's what I cared about I'd watch EOTB or RW. Hes a beast and that's what I want

Again, people like Joss are fine in my book. He's a great competitor, he's eye candy, and yes, he's not the most exciting to watch. 2/3 is not bad, there are worse choices for wallpaper.

He still finds a way to be boring despite having the chance to make an storyline around him.

he is.. there

So damn vanilla it’s ridiculous 

I wouldn’t be surprised if he was moved down to alternate status after this season I think production knows he ain’t bringing shit to the table 

So damn vanilla it’s ridiculous 

I wouldn’t be surprised if he was moved down to alternate status after this season I think production knows he ain’t bringing shit to the table 

well wasn't he an alt for WOTW1? This season made sense bc of the theme and Rogan needed his bff. I love Joss (for competition and eye candy purposes), but I would rather have Cain back on instead at this point if we're gonna have a fit Uk non newbie. 

 

So damn vanilla it’s ridiculous 

I wouldn’t be surprised if he was moved down to alternate status after this season I think production knows he ain’t bringing shit to the table 

well wasn't he an alt for WOTW1? This season made sense bc of the theme and Rogan needed his bff. I love Joss (for competition and eye candy purposes), but I would rather have Cain back on instead at this point if we're gonna have a fit Uk non newbie. 

Ashley Cain was almost invisible too except for making josh cry lol 

joss is boring, yes. But he’s a good enough athlete to be elite and I think that could happen with the right format. The guy needs a fully individual season and I think we might see something special then. 

 

 

So damn vanilla it’s ridiculous 

I wouldn’t be surprised if he was moved down to alternate status after this season I think production knows he ain’t bringing shit to the table 

well wasn't he an alt for WOTW1? This season made sense bc of the theme and Rogan needed his bff. I love Joss (for competition and eye candy purposes), but I would rather have Cain back on instead at this point if we're gonna have a fit Uk non newbie. 

Ashley Cain was almost invisible too except for making josh cry lol 

joss is boring, yes. But he’s a good enough athlete to be elite and I think that could happen with the right format. The guy needs a fully individual season and I think we might see something special then.

I know we wouldnt lol At this point has proof enough times that his personalities isnt made for reality tv.

Why do you say that? Just from this thread alone you can tell plenty of people think he's a solid part of the cast. Reality TV is bad when too many of the cast members are messy. You need straightforward cast members as well.

Jenna is one of my favorites from the show and she’s definitely not a drama magnet but for me she still brings something to the show Joss just doesn't do anything for me 

Why do you say that? Just from this thread alone you can tell plenty of people think he's a solid part of the cast. Reality TV is bad when too many of the cast members are messy. You need straightforward cast members as well.

Are you reading the same thread as me? Half of the comments are talking about him being good looking and the other half is about how boring he is.

This season should had been his breakthrough as a main like production wanted but he lacks personality. He is part of the main big alliance and has his best friend there still failed to bring something to the table entertainment wise. He has tried to make "Jogan" happenned but that friendship has failed miserably as an storyline. When power duos or friendships like that usually can become main storylines on seasons (Jke, Jailah, Cara/Susie, The mean girls, Lavender Ladies) but not his because he is dry and boring. 

Being attractive or a good athlete doesnt get you cast season after season he can ask Ashley k, Derrick , Mark , Dario, TY etc. At some point they will drop him and losed his number. Even background characters needs to have a certain charm to them to attract certain viewers like even Jenna/Leroy does and he doesnt even have that.

 

 

 

So damn vanilla it’s ridiculous 

I wouldn’t be surprised if he was moved down to alternate status after this season I think production knows he ain’t bringing shit to the table 

well wasn't he an alt for WOTW1? This season made sense bc of the theme and Rogan needed his bff. I love Joss (for competition and eye candy purposes), but I would rather have Cain back on instead at this point if we're gonna have a fit Uk non newbie. 

Ashley Cain was almost invisible too except for making josh cry lol 

joss is boring, yes. But he’s a good enough athlete to be elite and I think that could happen with the right format. The guy needs a fully individual season and I think we might see something special then.

I know we wouldnt lol At this point has proof enough times that his personalities isnt made for reality tv.

special in terms of I think he’d succeed on his own and probably win a lot of the dailies and such. If he’s in power and is a main part of the game, he’s going to bring stuff regardless of whether he’s vanilla. 

Hes like Landon to me. Landon and him both have good looks and some charm (Landon more-so), and Landon is elite while joss has potential to be elite. I think his only saving grace would be an individual challenge because he would shine competitively, whereas on the seasons he’s been on, he hasn’t really had that chance. 

 

 

 

 

So damn vanilla it’s ridiculous 

I wouldn’t be surprised if he was moved down to alternate status after this season I think production knows he ain’t bringing shit to the table 

well wasn't he an alt for WOTW1? This season made sense bc of the theme and Rogan needed his bff. I love Joss (for competition and eye candy purposes), but I would rather have Cain back on instead at this point if we're gonna have a fit Uk non newbie. 

Ashley Cain was almost invisible too except for making josh cry lol 

joss is boring, yes. But he’s a good enough athlete to be elite and I think that could happen with the right format. The guy needs a fully individual season and I think we might see something special then.

I know we wouldnt lol At this point has proof enough times that his personalities isnt made for reality tv.

special in terms of I think he’d succeed on his own and probably win a lot of the dailies and such. If he’s in power and is a main part of the game, he’s going to bring stuff regardless of whether he’s vanilla. 

Hes like Landon to me. Landon and him both have good looks and some charm (Landon more-so), and Landon is elite while joss has potential to be elite. I think his only saving grace would be an individual challenge because he would shine competitively, whereas on the seasons he’s been on, he hasn’t really had that chance. 

  

But it's a REALITY TV SHOW. Darrell which has more personality doesn't even get cast nowadays.

Joss is great in competitions, and nobody is taking that from him. However, he's tremendously BORING. He has no temper or personality whatsoever, to make the show interesting.

In comparison, Turbo and Hunter are both great competitors, but their short tempers, are giving them some kind of character and storylines. Joss has NONE of that. That's why he shouldn't be cast back (and I love him)

 

He's fine af, but the UK reality tv has plenty of equally hot, if not hotter men that are also more reality tv friendly. So, I totally okay with them exploring other options. Cain definitely didn't bring much to the table.

He's fine af, but the UK reality tv has plenty of equally hot, if not hotter men that are also more reality tv friendly. So, I totally okay with them exploring other options. Cain definitely didn't bring much to the table.

Neither is Joss, and that's his 3rd season; it's even more tragic tbh !

Some y'all bending over backwards to defend this mans lack of personality just cause he's hot yikes. 

He's fine af, but the UK reality tv has plenty of equally hot, if not hotter men that are also more reality tv friendly. So, I totally okay with them exploring other options. Cain definitely didn't bring much to the table.

I never watched EOTB1 UK so maybe it's a bit unfair but Cain was wayyyyy more entertaining on EOTB2 & All Stars than Joss was. If Cain was boring again a second time, then I would agree to drop him but some people turn up a lot more after the first season. Again, I love Joss but if I'm having boring, attractive, and competitive gimme the Landon or another newbie 

 

He's fine af, but the UK reality tv has plenty of equally hot, if not hotter men that are also more reality tv friendly. So, I totally okay with them exploring other options. Cain definitely didn't bring much to the table.

Neither is Joss, and that's his 3rd season; it's even more tragic tbh !

Is it really tragic? That's three paychecks he got despite being a snooze cause he's fine.

I'm not trying to make it a Cain vs Joss. Tbh, Joss is hot. He's my eye candy, but if hes no longer on, it won't hurt cause he didn't do much lol.

 

 

 

 

So damn vanilla it’s ridiculous 

I wouldn’t be surprised if he was moved down to alternate status after this season I think production knows he ain’t bringing shit to the table 

well wasn't he an alt for WOTW1? This season made sense bc of the theme and Rogan needed his bff. I love Joss (for competition and eye candy purposes), but I would rather have Cain back on instead at this point if we're gonna have a fit Uk non newbie. 

Ashley Cain was almost invisible too except for making josh cry lol 

joss is boring, yes. But he’s a good enough athlete to be elite and I think that could happen with the right format. The guy needs a fully individual season and I think we might see something special then.

I know we wouldnt lol At this point has proof enough times that his personalities isnt made for reality tv.

special in terms of I think he’d succeed on his own and probably win a lot of the dailies and such. If he’s in power and is a main part of the game, he’s going to bring stuff regardless of whether he’s vanilla. 

Hes like Landon to me. Landon and him both have good looks and some charm (Landon more-so), and Landon is elite while joss has potential to be elite. I think his only saving grace would be an individual challenge because he would shine competitively, whereas on the seasons he’s been on, he hasn’t really had that chance. 

Landon was main character on his RW based on clips I have seen he was funny and crazy. Then on the challenge he showed multiple time he had charm and his character became the good guy that fans loved. Joss doesnt have the charisma/charm/personality for it and the majority of casual fans couldnt give a shit about him they actually make fun of how dry he is on this show. They are nothing alike personality wise imo

Clearly they tried to make him happenned but production have give people multiple seasons and once they showed that they cant have storylines on multiple seasons they will dropped them despite how good looking or good competitors they are. Plus, unlike Jenna and Leroy he doenst have made a strong fan base.

Agreed with everything just said. I’m just saying personally, not everyone needs to be a drama starter. I’m fine with him competing and otherwise being wallpaper. Would much prefer him over the likes of Josh and a few others.

but yes, I’m disappointed that even his bromance with Rogan wasn’t able to bring anything out of him. For controlling the UK team, their whole alliance has been mute.

what a moron. he wont have a team left. yes, protect yourself but your team has no chance at winning by getting rid of good ppl like Georgia.

Scared game. joss and rogan are useless

idk if it's just me but his interviews are always super monotone and when he tries to add personality it's just cringy 

Some y'all bending over backwards to defend this mans lack of personality just cause he's hot yikes. 

idk if it's just me but his interviews are always super monotone and when he tries to add personality it's just cringy 

I like him but I agree. Even on Instagram he has no personality whatsoever, he's just so dry Sad

idk if it's just me but his interviews are always super monotone and when he tries to add personality it's just cringy 

This is what makes him different from other boring people like Jenna, Leroy, Landon etc. Joss is like a robot and super dry. No personality at all. 

hottest guy ever on the challenge but he should just stay home continue scamming people on his onlyfans and keep stripping at chippendales

Joss reminds of Ashley K lol

I would repeated again even to be background character you have to have some type of charm and charisma. 

Idris who thugging out on social media (while being wallpaper the whole show) and Alan outbursts after Vets' first impressions of him are both more entertaining than Joss. 

They should get called back to the show instead of him.

He is boring, before, during and after the show. He adds nothing whatsoever. 

Pages