True Detective

252 posts / 0 new
Last post

...hard women, bad men, and the secret occult history of the US transportation system.

Gets me everytime! That's how you pitch a story idea. Perfection.

The possible plotline inspirations was an interesting read. Last season was inspired by the weird fiction title, The King in Yellow. I've been wondering whether this season will follow suit, maybe some H.P. Lovecraft?

...hard women, bad men, and the secret occult history of the US transportation system.

Gets me everytime! That's how you pitch a story idea. Perfection.

The possible plotline inspirations was an interesting read. Last season was inspired by the weird fiction title, The King in Yellow. I've been wondering whether this season will follow suit, maybe some H.P. Lovecraft?


Yeah the story line seems really interesting, I can't wait! I wanna know how he is going to tie in the occult with the transportation system.

...hard women, bad men, and the secret occult history of the US transportation system.

Gets me everytime! That's how you pitch a story idea. Perfection.

The possible plotline inspirations was an interesting read. Last season was inspired by the weird fiction title, The King in Yellow. I've been wondering whether this season will follow suit, maybe some H.P. Lovecraft?


Yeah the story line seems really interesting, I can't wait! I wanna know how he is going to tie in the occult with the transportation system.

I did a quick search on the town mentioned in the article, Chico, CA. The city's streets were planned in the shape of a pentagram, and there's quite a bit of strange architecture. There's definitely a lot of potential for a connection between the occult and transportation to be made!

...hard women, bad men, and the secret occult history of the US transportation system.

Gets me everytime! That's how you pitch a story idea. Perfection.

The possible plotline inspirations was an interesting read. Last season was inspired by the weird fiction title, The King in Yellow. I've been wondering whether this season will follow suit, maybe some H.P. Lovecraft?


Yeah the story line seems really interesting, I can't wait! I wanna know how he is going to tie in the occult with the transportation system.

I did a quick search on the town mentioned in the article, Chico, CA. The city's streets were planned in the shape of a pentagram, and there's quite a bit of strange architecture. There's definitely a lot of potential for a connection between the occult and transportation to be made!


Damn that's awesome! Good detective work by the way Lurker lol. Really goes to show you how talented Nic Pizzolatto really is with his whole process & how he ends up connecting everything together in the story he wants to tell.

And... Filming is [finally] underway!

Colin Farrell on Set of 'True Detective' Will Get You Pumped Up for the Second Season

Finally! Now I want some photos of McAdams on set. 

Kind of bored, so I thought, what the hell, how about another fantasy TD cast? This time a female heavy foursome (especially since the show gets bashed for weak/clichéd female characters).

Javier Bardem - He owns the villain role, let's see him in a role that is a polar opposite of No Country For Old Men.

Keira Knightley - Gorgeous. Flawless. Yup.

Lucy Lawless - Xena: Warrior Princess.

Michelle Williams - One of my favorite actresses. I'd actually want her as the central lead. Bardem as her estranged husband, forced to worked together on the case.

IMAGE(http://i60.tinypic.com/2wfv4ib.jpg)

‘True Detective’ Co-Stars Taylor Kitsch, Rachel MacAdams, Kelly Reilly Confirmed By HBO For Season 2

It's official. Rachel McAdams is HBO-certified.

Also, the first description of Kelly Reilly's character. I'm in love.

Jordan, Frank Semyon’s wife, a former D-list actress who is a full partner in his enterprises and ambitions.

‘True Detective’ Co-Stars Taylor Kitsch, Rachel MacAdams, Kelly Reilly Confirmed By HBO For Season 2 It's official. Rachel McAdams is HBO-certified. Also, the first description of Kelly Reilly's character. I'm in love.
Jordan, Frank Semyon’s wife, a former D-list actress who is a full partner in his enterprises and ambitions.

I know it was already a given, but it's nice seeing an official statement. Rachel McAdams is going to slay in her role. 

Rachel McAdams is going to slay in her role.

Yes she is.

'True Detective' Co-Stars Taylor Kitsch, Rachel MacAdams, Kelly Reilly Confirmed By HBO For Season 2

It's official. Rachel McAdams is HBO-certified.

Also, the first description of Kelly Reilly's character. I'm in love.

Jordan, Frank Semyon's wife, a former D-list actress who is a full partner in his enterprises and ambitions.

That was the first description of Taylor Kitsch's character that was a little different from the rest. A motorcycle cop that sounds bad ***!!

'True Detective' Co-Stars Taylor Kitsch, Rachel MacAdams, Kelly Reilly Confirmed By HBO For Season 2 It's official. Rachel McAdams is HBO-certified. Also, the first description of Kelly Reilly's character. I'm in love.
Jordan, Frank Semyon's wife, a former D-list actress who is a full partner in his enterprises and ambitions.
That was the first description of Taylor Kitsch's character that was a little different from the rest. A motorcycle cop that sounds bad ***!!

The second part of his description is even better!

Paul Woodrugh, a war veteran and motorcycle officer for the California Highway Patrol, running from a difficult past and the sudden glare of a scandal that never happened.
A scandal that never happened... Cannot wait to see how that plays out!

I love Rachel McAdams and Taylor Kitsch. This is awesome.

 

But seriously, does anybody NOT like Rachel McAdams? Because if so, they're dumb.

I love Rachel McAdams and Taylor Kitsch. This is awesome.

But seriously, does anybody NOT like Rachel McAdams? Because if so, they're dumb.

Agreed.

Rachel & Taylor were the two I was most excited about. I'm warming up to Colin Farrell, and it will be awesome to see Vince Vaughn revive his career.

YAYYYY RACHEL!!!!! <3 Okay now i'm definitely watching this... just gonna skip season 1 lol couldn't get into it

YAYYYY RACHEL!!!!! <3 Okay now i'm definitely watching this... just gonna skip season 1 lol couldn't get into it

Mhmmm... knew it. Deal-breaker...

IMAGE(http://i58.tinypic.com/m987bq.png)

To have the audacity to say Fargo is better when you have not even seen the glorious cinematography of episode 4, nor the absolute divinity of episode 5... Your opinion has been rendered invalid.

IMAGE(http://i60.tinypic.com/ezesya.gif)

YAYYYY RACHEL!!!!! <3 Okay now i'm definitely watching this... just gonna skip season 1 lol couldn't get into it


Hahah dude **** that, how could you not get into True Detective season 1? I don't think you could have possibly been watching the same show as the rest of us. You must have like no detective skills or no care for mysteries to watch a few episodes of the this show. To be like I think I am good for now & give no ****es to what happens with this case hahaha. So bottom line is Mitch never bring your hate for True Detective around me or Lurker anymore lol, in less thinking positive thoughts. Oh & by the way I am totally kidding, but really finish season 1 so you can experience it like the rest of us.

YAYYYY RACHEL!!!!! <3 Okay now i'm definitely watching this... just gonna skip season 1 lol couldn't get into it

Hahah dude **** that, how could you not get into True Detective season 1? I don't think you could have possibly been watching the same show as the rest of us. You must have like no detective skills or no care for mysteries to watch a few episodes of the this show. To be like I think I am good for now & give no ****es to what happens with this case hahaha. So bottom line is Mitch never bring your hate for True Detective around me or Lurker anymore lol, in less thinking positive thoughts. Oh & by the way I am totally kidding, but really finish season 1 so you can experience it like the rest of us.

hahaha one day... ive watched the first episode 3 times now... somethiing about it just doesn't grab me. At least not like Fargo. Maybe after exams in two weeks ill give it one more shot.

hahaha one day... ive watched the first episode 3 times now... somethiing about it just doesn't grab me. At least not like Fargo. Maybe after exams in two weeks ill give it one more shot.

I was hooked after this:

I think you'll get into it more by the end of the second episode. The end of four will have you on the edge of your seat, and five has some of the best writing and acting I have ever seen. Ever.

YAYYYY RACHEL!!!!! <3 Okay now i'm definitely watching this... just gonna skip season 1 lol couldn't get into it

Mhmmm... knew it. Deal-breaker... IMAGE(http://i58.tinypic.com/m987bq.png) To have the audacity to say Fargo is better when you have not even seen the glorious cinematography of episode 4, nor the absolute divinity of episode 5... Your opinion has been rendered invalid. IMAGE(http://i60.tinypic.com/ezesya.gif)

To be fair Fargo is freaking amazing, though not on True Detective's level IMO. 

OtherPplsDrama
Anonymous's picture

Rachel McAdams confirmed?? Finally a reason to watch this again...

I didn't know this, but season one was initially planned to be set in Arkansas. The Ozarks would have been a fantastic setting for True Detective. Season 3 perhaps?

I didn't know this, but season one was initially planned to be set in Arkansas. The Ozarks would have been a fantastic setting for True Detective. Season 3 perhaps?


Maybe, is there a story behind that?

Pages