The Challenge: Burn Book (Spoilers)

2335 posts / 0 new
Last post

2 separate episodes still managed to tell a better story. Imagine that

landon and Darrell winning that season together >>>>

**** Cara Maria forever for being such a flop her first challenge and preventing us from seeing Landon and Darrell run a final against each other on fresh meat 2. 

2 separate episodes still managed to tell a better story. Imagine that

imagine production today doing a “to be continued” moment during brad and Abram’s balls in elimination. 

Or trying to make Derrick/Landon a rivals team for their one drunk fight where Derrick got his ear nearly ripped off. 

 

2 separate episodes still managed to tell a better story. Imagine that

imagine production today doing a “to be continued” moment during brad and Abram’s balls in elimination. 

Or trying to make Derrick/Landon a rivals team for their one drunk fight where Derrick got his ear nearly ripped off. 

Wouldn't be shocked if they wanted them for Rivals over Tyrie/Davis. 

LEROY...REVISITED.

Damn man...When you talk about ****ing dissapointments this one takes the cake in my mind. If you would've told me when Leroy would get on the challenges he'd do nothing but be Backpack's yes man and little else then I'd laugh directly in your face and wonder what the hell were you smoking and where could I get it. But that's exactly what he would do on The challenges. To me it's not even the fact that he aligns with Backpack..I mean shit, at one point it was a smart thing to do. It's the fact that he just did NOTHING ELSE. It's like he rides Backpack's *** until his ticket gets pulled and he has to go into elimination. I mean you'd think that with people not being scared of Backpack and not thinkting twice about sending his *** into elimination would make him change his game a bit given that his master tends to get launched almost every time it comes to eliminations. Nope, That's not enough. It's also not enough to want to avoid the position he was in on Vendettas when he though that him being a vet would save but it didn't. He had no connection with Tony or Cara and that's what sunk him and even waaaaaaaaaaay before that on Exes 2 Backpack threw him under the bus. Like it's pretty obvious that he doesn't give a shit and it's a shame because I felt like he could've at least won or came close to winning at some point. 

Oh and how he handled the whole Camilla situation bothered me. He should've really let her have it and not just be "lol let her be stupid" no, You should've ended that bitch with everything you had and she would've deserved ALL of it. If he was worried about how people would take it...**** them. He's justified. And then this whole Kam *********...*** is he so mad? I mean he shit talked her anyways so why is he mad that she played him? I mean isn't that what you do to women all the time? **** outta here. Not so fun when the shoe is on the other foot huh?

Also I've yet to laugh at anything he says. Where is this Funny Leroy that I keep hearing about?

All in a Leroy is still and will always be a major dissapoinment. Think it's time for MTV to move on from him. 

 Leroy, can't stand that bitch....CANT STAND THE BITCH! ooh he irks my soul....and makes me desperately miss Cory...

 

These write-ups are all great and so true. You should revisit Bananas if you haven't done so already since I'm sure it would probably take up an entire page on here.

ZACH...REVISTED!

You know this guy is just...Sigh. I used to like this guy but now looking back I don't get why. He's an *******, Sexist, Chickenshit, and not as good as he should be as a competitor. He treated Sam like shit on Seasons 2, Treated Jonna like shit on Exes 2, And treats Jenna like shit now. Notice That all the people he's treated like Crap are Women, He clearly thinks low of them and have never went at a dude like he has women. I mean shit when he voted against Backpack on Exes 2 he just had his head down and barely said shit while Backpack was chewing him out. How PATHETIC is that? Then his little Sexist Tirade on that very same season. He just hates women and it shows. And then as a competitor....he's fine most of the time but he's had some big blunders like Losing to Jordan on Exes 2 and then there's that sorry *** Final showing on Free Agents. You'd think he'd do better but nope. Oh and remember how he treated Amanda on Final Reckoning? He acted like she should just listen to him the whole time as if she didn't have people to protect and then the boneheaded decision to throw him and Amanda in...All to protect people who wouldn't think twice of throwing him in. 

Not to mention this guys is a *****. He whines on every challenge it seems. He whined on Rivals 2 for whatever reason IDK and I'm sure he's bitched on other shows too. Add to that he's just..unlikable. He sucks and I don't get why he keeps getting cast because noone gives any ***** about him or his stupid little relationship with Jenna for that matter. 

Okay I am just now understanding what this thread is. It's Reality TV Gold. LOL

LEROY...REVISITED.

Damn man...When you talk about ****ing dissapointments this one takes the cake in my mind. If you would've told me when Leroy would get on the challenges he'd do nothing but be Backpack's yes man and little else then I'd laugh directly in your face and wonder what the hell were you smoking and where could I get it. But that's exactly what he would do on The challenges. To me it's not even the fact that he aligns with Backpack..I mean ****, at one point it was a smart thing to do. It's the fact that he just did NOTHING ELSE. It's like he rides Backpack's *** until his ticket gets pulled and he has to go into elimination. I mean you'd think that with people not being scared of Backpack and not thinkting twice about sending his *** into elimination would make him change his game a bit given that his master tends to get launched almost every time it comes to eliminations. Nope, That's not enough. It's also not enough to want to avoid the position he was in on Vendettas when he though that him being a vet would save but it didn't. He had no connection with Tony or Cara and that's what sunk him and even waaaaaaaaaaay before that on Exes 2 Backpack threw him under the bus. Like it's pretty obvious that he doesn't give a **** and it's a shame because I felt like he could've at least won or came close to winning at some point. 

Oh and how he handled the whole Camilla situation bothered me. He should've really let her have it and not just be "lol let her be stupid" no, You should've ended that ***** with everything you had and she would've deserved ALL of it. If he was worried about how people would take it...**** them. He's justified. And then this whole Kam *********...*** is he so mad? I mean he **** talked her anyways so why is he mad that she played him? I mean isn't that what you do to women all the time? **** outta here. Not so fun when the shoe is on the other foot huh?

Also I've yet to laugh at anything he says. Where is this Funny Leroy that I keep hearing about?

All in a Leroy is still and will always be a major dissapoinment. Think it's time for MTV to move on from him. 

The only challenges this man did and he was tolerable was Rivals 1 and 2. Dude has the physique to own most eliminations but zero brain. At this point with these many appearances he needs to do one final season and just retire. Or MTV needs to replace him all together with Theo/other black males that can actually think for themselves and that are thirsty for that win.

This format of war of the worlds needs to be on the list. 

This format of war of the worlds needs to be on the list. 

You can make a post on it yourself. Anyone can make an entry in this thread. 

THE TRASH GUYS CASTING ON SEASONS 2, RIVALS II, AND FREE AGENTS

We all know those seasons were filled with memorable moments such as San Diego winning, the partnership of Jordan and Marlon, the returns of Cohutta, Isaac, and Trishelle, and the now infamous Bananas vs. Jordan elimination. But those seasons should've been so much better had they actually put some effort into casting halfway decent guys around them. No wonder Bananas, Frank, Jordan, Knight, Leroy, Marlon, and Zach dominated everything. Being surrounded by guys like Chet, Derek Chavez, JD, Preston, Robb, and Trey made things a lot easier for them. Those guys were useless and were trash at eliminations. The fact that Chet and JD made the Seasons 2 final after their horrible showings on The Ruins and Cutthroat (Chet's removal from the game on Cutthroat was just bad luck) speaks volumes about how pathetic the competition was that season. Throwing in Derek and Robb in the first two guys eliminations on Rivals II made a lot of sense, since they were the weakest team both on paper and on the season. Preston of all guys making it more than halfway on Rivals II and Free Agents is pretty telling as well. Trey was eliminated early on Seasons 2, and even though he's a horrible person, Zach was the muscle of the pair on Rivals II. Overall, if other guys were cast like Brad, Landon, even Mark Long and Marlon if he came back after Rivals II, there would've been more competition for the guys during that era. 

.

“Timed" Finals

I hate this trend where finals are now just split into tiny segments where each is timed and then added at the end. They never tell you times and it takes away the whole race aspect of it. That’s why for me the best finals were Exes-Rivals 2 and Exes II. I feel like production only does the timed shit so they can give the win to whomever is close enough to have won.

I hate them changing the challenge titles to even dumber challenge titles that are pathetic and then ysing lazy copy/paste editing to apply said dumb *** new title in the episode with cheap sound bites....

Wasnt nothing wrong with The Challenge: Bloody Hell nor Battle for Independence....but these insecure producers just infuriate me and frustrate their simple selves to no avail for no good reason....if you make some shit, stick by your shit....dont just run and hide your tail like the stupid punk bitches you r.....

I hate them changing the challenge titles to even dumber challenge titles that are pathetic and then ysing lazy copy/paste editing to apply said dumb *** new title in the episode with cheap sound bites....

Wasnt nothing wrong with The Challenge: Bloody Hell nor Battle for Independence....but these insecure producers just infuriate me and frustrate their simple selves to no avail for no good reason....if you make some shit, stick by your shit....dont just run and hide your tail like the stupid punk bitches you r.....

They really could've cut all the bullshit and called this season Free Agents II

 

I hate them changing the challenge titles to even dumber challenge titles that are pathetic and then ysing lazy copy/paste editing to apply said dumb *** new title in the episode with cheap sound bites....

Wasnt nothing wrong with The Challenge: Bloody Hell nor Battle for Independence....but these insecure producers just infuriate me and frustrate their simple selves to no avail for no good reason....if you make some shit, stick by your shit....dont just run and hide your tail like the stupid punk bitches you r.....

They really could've cut all the bullshit and called this season Free Agents II

Forreal. This season format wise seems like an undercover Free Agents 2.

 

I hate them changing the challenge titles to even dumber challenge titles that are pathetic and then ysing lazy copy/paste editing to apply said dumb *** new title in the episode with cheap sound bites....

Wasnt nothing wrong with The Challenge: Bloody Hell nor Battle for Independence....but these insecure producers just infuriate me and frustrate their simple selves to no avail for no good reason....if you make some shit, stick by your shit....dont just run and hide your tail like the stupid punk bitches you r.....

They really could've cut all the bullshit and called this season Free Agents II

Free Agents 4 you mean, XXX & Vendettas were Free Agents 2 & 3, with XXX having the reverse killcard

JENNIFER

Two Words: Wack Bitch

I mean this girl did have a storyline and a little bit of drama but it wasn't all that interesting. In fact the only interesting thing she did was say "Hello Earthlings" and Made Aneesa give that whole WTF look. That's it. She's honestly not all that useful to the show and she gets cast beyond total madness then it's a waste. She reminds of the type of people they got from AYTO when they started bringing them on. Barley did anything and didn't do anything a real castmember could've done(Old Debut came out a little then lmao). That's why I was so against them being on the show at first. They didn't really get anyone that would do well and add something to the show. They just brought useless people who barley made a dent. They got better with time but the first few seasons? Yuck. Jenn is from Amazing race and I feel like if they're going to keep on casting from that show then they gotta bring people in that will deliver in all aspects. Not just some pretty bitch/asshole with nothing to offer beyond that.

So yeah...Didn't really care for Jenn. Hope to see ya never.

Stopping casting specials 

like bitch if you gonna add every **** bum and hoe you can find from each and every show across the globe, can we see a clip of the shit they did/said to atleast somewhat get familiar with the character and choose to like/dislike them....ugh

Hopefully with ratings increase they attempt to expand the audience and invest in the series with better specials, bios and trailers....and editing....

Stopping casting specials 

like bitch if you gonna add every **** bum and hoe you can find from each and every show across the globe, can we see a clip of the shit they did/said to atleast somewhat get familiar with the character and choose to like/dislike them....ugh

Hopefully with ratings increase they attempt to expand the audience and invest in the series with better specials, bios and trailers....and editing....

The first thing that production needs to do is drop Bananas, Cara Maria, CT, Jenna, Jordan, Leroy, Tori, Wes, and Zach. But we both know they're not going to do that.

for someone who was on their debut season and was eliminated on the first and second episode, Asaf and Jenn BROUGHT. THE. DRAMA.

obviously she was never going to win shit but she was delusional and therefore hilarious. low-key reminds me of Melissa on her first two seasons.

JENNIFER

Two Words: Wack Bitch

I mean this girl did have a storyline and a little bit of drama but it wasn't all that interesting. In fact the only interesting thing she did was say "Hello Earthlings" and Made Aneesa give that whole WTF look. That's it. She's honestly not all that useful to the show and she gets cast beyond total madness then it's a waste. She reminds of the type of people they got from AYTO when they started bringing them on. Barley did anything and didn't do anything a real castmember could've done(Old Debut came out a little then lmao). That's why I was so against them being on the show at first. They didn't really get anyone that would do well and add something to the show. They just brought useless people who barley made a dent. They got better with time but the first few seasons? Yuck. Jenn is from Amazing race and I feel like if they're going to keep on casting from that show then they gotta bring people in that will deliver in all aspects. Not just some pretty bitch/asshole with nothing to offer beyond that.

So yeah...Didn't really care for Jenn. Hope to see ya never.

Hater. 

Pages