Mark Long’s Old School Challenge

456 posts / 0 new
Last post

 

Antoine should be a MUST.

Is this Antoine of the "Nice *****" comment?!   it seems like it's been a hundred years but I'd like to see him (and some of the others being mentioned) again.

Waiting patiently for the undefeated Miss Roni Martin

I can still see her beating Miz on that log-rolling mission.  She was a great competitor, which I've always loved to see on Challenges, and I like that she didn't get in people's face and start drama.

 

Irulan said to add her name to the potential list <3 

He also said some rules 'can be broken' when a random asked about CT, Bananas, and Wes......this is the only news so far I have not liked hearing.

still super stoked if this comes to be!

 

 

Antoine should be a MUST.

Is this Antoine of the "Nice *****" comment?!   it seems like it's been a hundred years but I'd like to see him (and some of the others being mentioned) again.

Yep. I LOVED him back in the day. I've a;ways wanted to see him back.

 

Waiting patiently for the undefeated Miss Roni Martin

I can still see her beating Miz on that log-rolling mission.  She was a great competitor, which I've always loved to see on Challenges, and I like that she didn't get in people's face and start drama.

 

Agreed.  Would have loved to have seen her on G2 or Sexes 2 for example 

G

 

 

Waiting patiently for the undefeated Miss Roni Martin

I can still see her beating Miz on that log-rolling mission.  She was a great competitor, which I've always loved to see on Challenges, and I like that she didn't get in people's face and start drama.

 

Agreed.  Would have loved to have seen her on G2 or Sexes 2 for example 

G2 had such a weak female cast imo. Roni, Genesis, Holly, Elka, Ayanna, etc. would have really rounded them out nicely.

Yall remember this thread and the potential we had when MTV announces the cast.

Yall remember this thread and the potential we had when MTV announces the cast.

The only way MTV does this imo is old school vs new school with bananas and wes 

 

Yall remember this thread and the potential we had when MTV announces the cast.

The only way MTV does this imo is old school vs new school with bananas and wes 

I'm holding out hope it goes to Netflix or Hulu or anything other then MTV.   MTV will mess it up.  If they were smart they'd do this, see how it goes then consider new vs old

 

 

Yall remember this thread and the potential we had when MTV announces the cast.

The only way MTV does this imo is old school vs new school with bananas and wes 

I'm holding out hope it goes to Netflix or Hulu or anything other then MTV.   MTV will mess it up.  If they were smart they'd do this, see how it goes then consider new vs old

If they were smart they would pay Coral enough to be on 36 and allow her to be the lead in to the old school spinoff.

why would it go to hulu or netflix when they couldnt even get real world anywhere but facebook tv? also you think any network would pick this up when mtv could probably sue them? yall have some crazy ideas sometimes i swear

Waiting patiently for the undefeated Miss Roni Martin

Oop, when queen shows up and outperforms everyone. Challenge legend, paved the way for one time challengers like Svetlana.

why would it go to hulu or netflix when they couldnt even get real world anywhere but facebook tv? also you think any network would pick this up when mtv could probably sue them? yall have some crazy ideas sometimes i swear

This, the real world is way more iconic and well known and they couldn't get on a streaming network then there's no way this does. Way too niche a market for this. 

 

why would it go to hulu or netflix when they couldnt even get real world anywhere but facebook tv? also you think any network would pick this up when mtv could probably sue them? yall have some crazy ideas sometimes i swear

This, the real world is way more iconic and well known and they couldn't get on a streaming network then there's no way this does. Way too niche a market for this. 

unless mtv produces it and sells the rights to it to a streaming network cause they don't want to air it but want the $$$ that would come with it. That's the only way I see it happening out of mtv imo

why would it go to hulu or netflix when they couldnt even get real world anywhere but facebook tv? also you think any network would pick this up when mtv could probably sue them? yall have some crazy ideas sometimes i swear

How naive are you?  Do you not realize that they have people to work out the details if the challenge franchise were to expand to another network or outlet?  Also, this could easily be done without the official challenge name attached to it.  None of the potential cast members are under contract to MTV.  

 

why would it go to hulu or netflix when they couldnt even get real world anywhere but facebook tv? also you think any network would pick this up when mtv could probably sue them? yall have some crazy ideas sometimes i swear

How naive are you?  Do you not realize that they have people to work out the details if the challenge franchise were to expand to another network or outlet?  Also, this could easily be done without the official challenge name attached to it.  None of the potential cast members are under contract to MTV.  

That's the biggest thing, they are not under contract! They pass on it, they literally can go anywhere and make it any kind of show they want. They don't even have to mention Real World or Road Rules lol

why would it go to hulu or netflix when they couldnt even get real world anywhere but facebook tv? also you think any network would pick this up when mtv could probably sue them? yall have some crazy ideas sometimes i swear

Sue who for what?  

if you guys think a bunch of MTV challangers can go to another network and set up a competition show similar to the challnge without MTV attmepting to sue i dont even know what to tell you. TV networks sue eachother for stealing concepts all the time, muchless steaaling a concept with previous characters attached. ive attached the first one that pops up when you google, but there are loads of these.

https://www.washingtonpost.com/archive/lifestyle/2002/01/12/shocking-behavior-abc-and-fox-sue-over-reality-shows/8ff40a67-9bcb-457c-b03e-6f37542f029e/

MTV is not going to allow someone to produce a challange like show when it is thei #1 show on their network, and they are not going to produce this awesome old school challange you all want. 

 

 

why would it go to hulu or netflix when they couldnt even get real world anywhere but facebook tv? also you think any network would pick this up when mtv could probably sue them? yall have some crazy ideas sometimes i swear

How naive are you?  Do you not realize that they have people to work out the details if the challenge franchise were to expand to another network or outlet?  Also, this could easily be done without the official challenge name attached to it.  None of the potential cast members are under contract to MTV.  

That's the biggest thing, they are not under contract! They pass on it, they literally can go anywhere and make it any kind of show they want. They don't even have to mention Real World or Road Rules lol

Rachel, Mark, Darrell , Veronica, Alton, Tori Hall and Emily a are all under contract with MTV after their universal studio commercials that hasn't expired.

Plus, yes they can sue if the entire concept of the show is to bring their past contestants for nostalgia on the same format of the show MTV produce. Realistically Netflix isnt picking a completion show of 38-50 year old cast members if anything they will do their own competition show with a different concept that include  younger and hottest cast members like their other reality shows. Isn't like the challenge is a known show around the world like Full House for them to invest money around nostalgia.

IMO this either happening on MTV, a Mark's patreon like Wes if he gets the appropriate permission or not at all.

 

 

 

why would it go to hulu or netflix when they couldnt even get real world anywhere but facebook tv? also you think any network would pick this up when mtv could probably sue them? yall have some crazy ideas sometimes i swear

How naive are you?  Do you not realize that they have people to work out the details if the challenge franchise were to expand to another network or outlet?  Also, this could easily be done without the official challenge name attached to it.  None of the potential cast members are under contract to MTV.  

That's the biggest thing, they are not under contract! They pass on it, they literally can go anywhere and make it any kind of show they want. They don't even have to mention Real World or Road Rules lol

Rachel, Mark, Darrell , Veronica, Alton, Tori Hall and Emily a are all under contract with MTV after their universal studio commercials that hasn't expired.

Plus, yes they can sue if the entire concept of the show is to bring their past contestants for nostalgia on the same format of the show MTV produce. Realistically Netflix isnt picking a completion show of 38-50 year old cast members if anything they will do their own competition show with a different concept that include  younger and hottest cast members like their other reality shows. Isn't like the challenge is a known show around the world like Full House for them to invest money around nostalgia.

IMO this either happening on MTV, a Mark's patreon like Wes if he gets the appropriate permission or not at all.

they not about to invest no money in this unless Bananas, CT and Wes are involved and even then they'll prolly handpick who of the Old School they want participating. It'll be a miracle if they accept and everything go as planned. 

they not about to invest no money in this unless Bananas, CT and Wes are involved and even then they'll prolly handpick who of the Old School they want participating. It'll be a miracle if they accept and everything go as planned. 

We getting hyped about Irulan, Beth, Coral but gonna get stuck with Emily, Sarah, Nany.

Do people really think  Netflix or hulu are intrested in a competition show about obsurce 40 year old reality stars from an mtv show most people don't know existed?  What's the draw? Nostalgia only works when there's enough people nostalgic for it. 

This at best imo gets picked up by MTV, gets turned into old vs new wity bananas ct wes being 3 of the probably 5 spots for old school. 

Y'all sure know how to beat a deadhorse around here. We get it Netflix aint picking this up lol.

A return of the GOATs - Landon and Queen Evelyn - would be everything. Plus I can actually see them winning too.

Y'all sure know how to beat a deadhorse around here. We get it Netflix aint picking this up lol.

We love to be realistic and stay facts Blum 3

 

Y'all sure know how to beat a deadhorse around here. We get it Netflix aint picking this up lol.

We love to be realistic and stay facts

I know lol but you had 12 people saying this same obviois thing lol.

A return of the GOATs - Landon and Queen Evelyn - would be everything. Plus I can actually see them winning too.

You mean KING Evelyn. And that's a pass for me on Evelyn.

Netflix/Hulu/HBO Max not even Youtube Originals is reaching out to a bunch of old hasbeens with or without the MTV tag.

Mark is literally just fanning flames so someone green lights and nobody is going to because who actually cares 

Pages